K.A.W.A.N

....kawan....
ape maksud kawan??
adakah maksudnye ini??
K-KITE
A-AKU
W-WANG
A-ANEH2
N-NICE :)

Hahaha....
mcm2 spekulasi yang pasti akan timbul...
waktu senang...
waktu susah...
siapa yg lebih dkat pada diri kite ble kite susah...
dan sape yg lagi suke dkat ngn kite waktu kite senang...
kwan kan....
bg setiap org...
punyai pendapat mereka sendiri....
tp..
bagi aku...
kawan yg sebenar ialah kawan yg punyai ciri2 diam...
maksud aku,
diam adalah :
diam bile melihat keaiban rakannye..
diam ketika mendengar masalah rakannye..
diam bile mempunyai masalah...
(*bile ditanye,tak dijawab..sebab dy tanak kawan2nye susah mcm dy)

=alkisah=
ade seorang sahabatku nie...
baek org nye....
dy suke tolong aku dan org len...
mcm biasalah kan...
MANUSIA....
aku pun terlena ngn kemewahan dan nikmat 
sahabat yg dberi oleh tuhan...
aku "abaikan" dy...
bile aku susah..
ak mintak dy tolng aku...
walaupun ia merupakan perkara yg sukar
bagi dy tok tlg aku..
tapi..
dy tak pernah jemu...
itu yg aku plik...
aku plik...
dy sentiasa tlg aku walaupn
ak byk menyusahkan dy...

suatu hari...
baru ak tersedar tentang kesalahan aku...
aku pun tanye lah diri aku sendiri....
"eh,ape aku dah buat nie??!!
aku byk mintak tlg dy...
sampai kan dy rela lakukan ape sahaja demi aku..
tpi...
kenapa dy tak mintk tlg aku???
hurm...
aku mesti tanye dy...
tentang dy"

....and then....
=suatu petang=
aku duduk sebelah dy...
ak pandang muke dy...
bile aku pandang,
dy tolehkan muke dy...
aku pandng dan terus pndang lagi...

last2...
ayat menyirap dy mule lah keluar....
haha...
mcm nie ayat dy..;
"weyh bil...ko nie ter'kebil2' tgk aku nie nape??!
penah rase selpar saiz 8??
....ahhaha ...
(*dy gelak tak ikhlas)
aku tahu...
kau mesti ingat aku nak mintak tlg kaw lagi kan??
...
"eh,tadelah..
aku saje je gurau.."

lantas aku pun tanye dy...
....
"nape kau tak pnah mintak tlg aku ye??
kalo ko ade masalah..cube kongsi ngn aku...
kalo aku leyh tlg,
aku tlg la kau"

tanpe rase segan silu,
'beliau'(bkn name sbenar) pun terus katekan sesuatu kpd aku...

"ape yang kau tahu tentang kawan??,

-perlu ke berkata2
 kalo tak ak rase mende tu
bleyh menyusahkan kawan ak??

-perlu ke aku 'bercakap'
 kalo kawan ku bertanye??

-perlu ke 'mendengar'
 kalo kawan ku bebisik??

-perlu ke cinta dan kasih syg seorang gadis??
 kalo akhirnya putus..

-perlu cari kebahagiaan?? 
sedangkan bila kaw 'berkawan',
bahagie yg mencari mu..

ape yg kamu tahu psal kawan??"

ayat2 pedas dan tragis tu byk membuatku berfikir dan meneliti setiap 
kepentingan berK.A.W.A.N...


p/s:kepada kawan2 kuh sekalian ...
aku nak terime kasih sgt kat korg sbb jadi kawan ak....
tanpe korng sapelah aku kan??
thanks a lot guy's :'(
I LOVE YOU

*pada reader2...tgk tak column kat bwh tu??
tandekan same ade 'setuju',ataw ish 'kaw niey'(maksudny x stuju)..
k,yawwww~

::ini lagu untuk sahabatku::
<*yg special one :'( >

oh hiba
memang waktu ini kau lah teman ku
memang hidup
apa apa pun ajal yang kau tempuh

memang Tuhan sayang kan mu
ku tatap gamba wajah mu

harus ku terus kan hidup
walaupun perit tanpa mu
tetap ku peluk erat memori kau dan aku
harus ku teruskan hidup
walaupun perit tanpa mu
ku doakan agar kau sentiasa bahagia di sana

band : hujan
lagu : hiba







pendapat :