"mali2 sini,
yang dekat mai rapat,
yang jauh mai dekat.."

eh??
betol ke ayat aku nie???
hantam jelah kan..

ok2..
saya sebnarnye bukan nak citer pasal tu..
saya nak tanye anda??
penah tak selalu korang dgr ayat bertapis??

kesannye: amat lah 'makan dalam' kan :)
hee~

ok,kat sini saia nak bagi contoh ayat bertapis mengikut situasi..

dikalangan pasangan bercinta/couple :

si dara : eh sayang..cantek gelang tu kalo i pkai.. kan??
si teruna : eh?? mane..
si dara : alah, yang warne hijau tu..
si teruna : eyh, kalo u pakai gelang tu.. u nampak mcm nenek i..tak yah la.. u mcm nie lagi i suke..
si dara : grrrr... menci!!

dikalangan anak dan bapa :

anak : ayah, abg susah nak kejar bola la pakai kasut nie..sebab dah koyak..
ayah : eh ok la tu...
anak : ape yang ok??
ayah : nak thu tak?? sebab ape ayah dulu jadi pemain terbaik..
anak: sebab ape??
ayah : sebab dulu ayah kaki ayam je, bleh je sumbat 15 ratus gol..
anak: ayah!! hahaha...

dikalangan guru dan murid :

guru : kenapa kamu tak siap kan tutor saya kasyah!..kamu tak study ke??
murid : mane ade cikgu..tiap2 malam saya study..
guru: abes tu kenapa tak siap??kamu tunggu jawapan dari saya kan??!!
murid: eh tak lah.. saya tunggu 'contoh' cikgu tulis kat whiteboard..bukan jawapan..hee..~
guru: owh..baguslah... (berfikir sejenak)...hah! ape..same la tu ngn jawapn..pandai punye cover...ahha...

(*akhirnya dpt gak aku wat cikgu tu gelak,jadi tak kene lah denda :p)

antara sahabat dan sahabat :

kawan 1 : weyh kasyah, pinjam duit kau dulu...
kawan 2 : bleyh je.. tapi aku tanak susahkan kau..
kawan 1 : aik?? kenape plak.. aku nak pinjam duit kau,jadi aku yang ptutnye susahkan kau..
kawan 2 : tak, aku takut nanty kau dah tak mampu nak bayar blek... :p
kawan 1 : (alamak,aku lupe hutang dulu pun belum bayar..hehe



haaaa...jadi sekarang anda boleh nampak tak situasi ayat2 cover dikalangn kite semua..
sebenarnye bukan ape..kadang2 kite perlukan 'ayat cover' tu bagi tak menyakiti hati org laen kan??
jadi org yang berkenaan kene paham2 la ye..
heee...


chill yaw.. ~ :p
pendapat :