Skip to main content

Dalam usaha untuk menggantikan Huawei, A.S. luar mula berbincang dengan Nokia dan Ericsson.


NEW YORK (Reuters) - Kira-kira wakil telekomunikasi A.S. luar bandar yang bergantung kepada Huawei untuk peralatan rangkaian sedang berbincang dengan pesaing terbesarnya, Ericsson dan Nokia, untuk menggantikan peralatan Cina mereka, sumber yang biasa dengan perkara itu. Pengangkut, termasuk Pine Belt di Alabama, dan Union Wireless di Wyoming, sedang mencari harga diskaun dan berharap untuk bantuan kerajaan tetapi masih belum mencapai perjanjian, kata sumber tersebut. Nokia dan Ericsson enggan mengulas.
Rundingan ini amat kritikal untuk syarikat penerbangan kecil yang bergantung kepada Huawei Technologies Co Ltd atau ZTE Corp untuk peralatan jaringan mudah alih murah dan berkualiti tinggi dalam beberapa tahun kebelakangan ini walaupun syarikat telekom A.S. yang besar mengelakkan firma Cina. Kerajaan A.S. telah menandakan ancaman keselamatan Huawei dan dengan berkesan mengharamkan syarikat A.S. daripada menjalankan perniagaan dengan Huawei. Tetapi penukar vendor tidak akan mudah. Nokia dan Ericsson, yang kedua-duanya telah bergelut secara kewangan pada tahun-tahun kebelakangan ini, tidak akan sepadan dengan harga Huawei, penganalisis dan eksekutif syarikat.
Harga Huawei "tidak berasaskan pasaran," kata seorang eksekutif industri peralatan yang telah bekerja selama bertahun-tahun di Amerika Utara. "Mereka tidak masuk akal." Roger Entner, penganalisis di Recon Analytics, menganggarkan Huawei dan rakan senegaranya, ZTE, dikenakan 30% hingga 50% kurang daripada saingan. Perbincangan tidak dijangka berterusan sehingga undang-undang di Kongres A.S. memberikan subsidi $ 700 juta untuk membantu pembawa luar bandar dengan suis diluluskan, sumber yang biasa dengan perbincangan tersebut. Tiada tindakan telah diambil ke atas rang undang-undang sejak diperkenalkan pada bulan Mei, menurut Kongres.gov. Persatuan Tanpa Wayar Luar Bandar (RWA), sebuah kumpulan perdagangan, menganggarkan kos antara $ 800 juta hingga $ 1 bilion untuk memasang peralatan baru. John Nettles, presiden Pine Belt, berkata beliau telah menghubungi Ericsson dan Nokia pada tahun lepas apabila larangan persekutuan menggunakan wang dari $ 8.5 bilion Universal Service Fund untuk peralatan Cina telah dicadangkan. "Perbualan telah berlaku selama setahun dan mereka mencari cara untuk menurunkan harga, dalam jangkauan syarikat penerbangan yang lebih kecil," katanya. Tanpa diskaun, beliau menambah, pembawa luar bandar tidak akan dapat membelinya. Union Wireless berkata ia sedang dalam perbincangan dengan Nokia, namun enggan memberi maklumat. Para eksekutif industri memberi taklimat mengenai perbincangan itu mengesahkan bahawa Nokia dan Ericsson sedang berbincang dengan pembawa luar bandar tetapi perbincangan terperinci tidak akan berlaku sehingga akhir tahun ini kerana pengawal selia masih cuba menentukan bahagian mana yang perlu diganti. Walau bagaimanapun, Ericsson dan Nokia mungkin mempunyai insentif yang kecil untuk menawarkan diskaun kerana skala ekonomi tidak memihak kepada pembawa luar bandar. Peluang $ 700 juta berselerak di antara pengendali kecil yang secara totalnya, menurut satu eksekutif industri, memerlukan hampir 2,000 stesen pangkalan untuk ditukar. Sebagai perbandingan, operator A.S. teratas masing-masing menjalankan rangkaian lebih daripada 50,000 stesen pangkalan.
Ketersediaan tenaga kerja tempatan yang menguruskan pertukaran peralatan juga boleh menjadi masalah. "Sumber yang paling susah di A.S. hari ini adalah pendaki menara. Terdapat pertumbuhan pekerjaan yang besar di sektor ini sekarang, "kata seorang eksekutif industri. Pengendali wayarles luar bandar biasanya berkhidmat di antara 50,000 hingga 100,000 pelanggan di kawasan terpencil yang tidak dapat dicapai oleh syarikat telekom besar seperti Verizon Communications Inc atau AT & T Inc dan selalunya penyedia serantau tunggal. Di antara pembawa ini, RWA menganggarkan bahawa 25% ahlinya mempunyai peralatan Huawei atau ZTE. SI Wireless, yang mempunyai 20,000 pelanggan mudah alih di bahagian barat Kentucky dan Tennessee, berkata majoriti rangkaiannya menggunakan peralatan Huawei. Viaero, yang melayani 110,000 pelanggan mudah alih di seluruh Colorado Timur, Western Kansas, Nebraska dan bahagian Wyoming dan South Dakota, berkata kira-kira 80% peralatan rangkaiannya, termasuk inti, tanpa wayar, gelombang mikro dan serat, dihasilkan oleh Huawei, menurut pemfailan FCC . "Telcos luar bandar tidak begitu menguntungkan dan banyak pemiliknya berusia 50-an, 60-an dan 70-an. Jika mereka perlu merobek rangkaian mereka, mereka mungkin akan ditutup jika mereka tidak dapat mencari pembeli dengan mudah, "kata Recon Analytics 'Entner. Itu bermakna komunikasi asas boleh hilang dari komuniti yang kurang berkhidmat. Kemunculan rangkaian 5G menimbulkan dilema: syarikat yang terpaksa merobek peralatan Cina boleh mencuba dan bergerak ke 5G dengan segera, tetapi itu akan lebih mahal dalam jangka pendek.
Walau bagaimanapun, 5G boleh memberikan pembekal luar bandar dengan leverage dengan Nokia dan Ericsson. Penganalisis Handelsbanken Daniel Djurberg menyatakan tawaran kecil akan meningkatkan bilangan 5G kemenangan Nokia dan Ericsson menghitung untuk menunjukkan kemajuan mereka dalam teknologi baru.
Ericsson dan Nokia mungkin berminat dalam tawaran juga untuk reas strategik. Dalam usaha untuk menggantikan Huawei, A.S. luar mula berbincang dengan Nokia dan Ericsson.

Comments

Popular posts from this blog

Tempat borong di Thailand.

Kali ini post saya adalah mengenai tips dan cara untuk pergi ke Bangkok, Thailand. Rata rata yang ingin pergi ke Thailand adalah para peniaga yang ingin membeli barangan secara borong ataupun pelancong yang bercuti dan suka membeli belah. Memang tidak dinafikan, bagi yang suka membeli belah Bangkok adalah syurga bagi mereka. Terdapat pelbagai barangan keperluan yang dijual dengan harga yang murah. Antara barangan yang paling banyak dijual disana adalah dari segi textile seperti baju, seluar, cadar dan pelbagai lagi. Bag dan accesories juga banyak dijual disana. Antara tempat yang menjadi tumpuan disana adalah, Pratunam, Chantucak, China Town, dan juga Boebae Market. Namun, Chatucak weekend market hanya dibuka pada sabtu dan ahad sahaja. Dari segi harga hotel di sekitar kawasan tersebut agak mahal. Cuma korang boleh je cari option hotel yang jauh sikit dari kawasan itu. Macam saya, saya memilih hotel yang jarak untuk berjalan kaki ke Pratunam market kurang dari 1km. Anggara

Lamborgini kemalangan di lebuhraya PLUS

klik  disini  untukgambar lagi

Aircond kereta dah tak sejuk ? Ikuti langkah mudah ini untuk sejukkan semula aircond kereta anda tanpa perlu ke bengkel.

“Ish, kenapa rasa panas pula aircond ni. Rasa tak sempat pula nak pergi servis aircond minggu ni. Apa nak buat ya?” Kebanyakan kereta moden sekarang dilengkapi dengan  filter  yang bertujuan untuk menapis habuk dan kotoran dan seterusnya boleh menyebabkan aliran angin tersumbat dan menjadi perlahan. Jadi, kalau  aircond  kereta anda rasa tak sejuk, tak ada angin, atau tak sekuat dulu, bolehla cuba periksa  filter nya seperti dalam langkah yang ditunjukkan oleh  Tuan Mohd Farhan Alias  ini. CARA CUCI  FILTER  AIRCOND KERETA (PROTON SAGA BLM) Saya nak tunjukkan cara untuk mencuci  filter   aircond  Proton Saga. Berbanding Myvi,  filter  Saga lagi senang untuk dicuci.  Filter   aircond  ada di belakang  glove box. Lihat langkahnya di bawah. 1. Buka  Glove Box Compartment Ini dia  glove box compartment.  Tanggalkan dari kedudukan. 2. Kenalpasti  Filter Selepas  glove box compartment  ditanggalkan, akan kelihatan  blower  dan  filter.   Blower berbentuk sfera dan  filter